Nocny foto spacer w kilku mniej i bardziej znanych lokalizacjach, służył testowaniu nowego tele obiektywu Tokina 80-200mm
Mini nocny spacer fotograficzny na trasie ul. Karowa – Krakowskie Przedmieście – Nowy Świat
Lubię kręcić się po mieście w nocnych godzinach i robić zdjęcia, bo lubię blask neonów, świateł miejskich i wystaw sklepowych. Warszawa jest bardzo ładnym i ciekawym miastem w blasku neonów.
Tym razem miałem do przetestowania obiektyw tele Tokina 80-200mm. Był to model dość egzotyczny, bo z manualnym ustawianiem ostrości bez autofokusa. Stara metalowa konstrukcja, ciężki, masywny, i imponujący. Prawdziwy oldschool. Po założeniu na nim tulipana, miało się w rękach naprawdę kawał “armaty”. Niestety waga sprzętu na dłuższą metę daje się we znaki, więc to nie jest obiektyw dla fotografa, który używa tylko lekkich i kompaktowych konstrukcji, gdyż trzeba mieć po prostu formę by dźwigać to żelastwo.
Obiektyw Tokina 80-200mm ma światłosiłę 2.8 i ogromną przednią soczewkę 77mm. Tubus zmiany ogniskowej jest typu pompka. Obiektyw ma całkiem przyjemną charakterystykę optyczną, ostry od pełnego otworu, a porządnie ostry już od F4.
Dla niektórych może być wadą, że ta Tokina jest imponująca przy pracy pod ostre światło, ale dla mnie to zaleta, bo w przypadku tych ogniskowych szukałem obiektywu o bardziej artystycznym rysunku, tj. priorytet to ciekawy miękki malarski bokeh, baśniowe rozmycia na mocnych światłach i portretowo miękki pierwszy plan, bo chciałem to szkło do portretu. Lubię dłuższą ogniskową, bo właśnie potrafi cudownie wyczarować piękne tła do zdjęć.
Testy tej Tokiny zostały rozszerzone o dołączenie do zestawu adapterów tele a konkretnie tele konwerterów o współczynniku przybliżenia 1,5x i 1,7x, ale wyniki tego testu będą do przeczytania w innym artykule. Zdradzę tylko, że takim zestawem uzyskałem odpowiednik ogniskowej 500mm (dokładnie 510mm).
Na koniec, polecam naprawdę sięgać po starsze obiektywy i nie bać się tego, że nie mają AF’u. Moja Tokina 80-200 AT-X Pro F2.8 jest bardzo przyjemna w używaniu i na dużej matówce w aparacie typu “pełna klatka” nie ma problemów z ręcznym ostrzeniem. Szkło współpracuje z automatyką cyfrowego korpusu. Do tego posiada mocowanie statywowe…
Polecam nocne fotograficzne spacery!
Wyszukiwarka na stronie HerzigStudio:
- 7 581
- 3 781
- 1
- 0