Jak powinien wyglądać katalog produktów? Co powinno zawierać się w dobrze zbudowanym katalogu produktów? Czy katalog musi zawierać zdjęcia?
Zdjęcia katalogowe pełnią ważną rolę w identyfikacji wizualnej produktów w Twojej ofercie, dlatego warto poświęcić im uwagę.
W skrócie, katalog produktów ma zapoznać klienta z ofertą firmy lub jej częścią. W katalogu są wyszczególnione towary i/lub usługi. Opisy produktów/usług są często wzbogacone o zdjęcie katalogowe. To zdjęcie właśnie gra kluczową rolę. Zakładamy, że jeśli umieszczamy zdjęcie do katalogu, to jest ono bardzo ważne. Są przecież katalogi bez zdjęć, z samymi opisami. Zdjęcie więc jeśli już jest, to musi spełniać kilka cech:
1. Dobrze przedstawić opisywany produkt lub usługę
2. Musi być estetyczne
3. Musi być spójne z pozostałymi zdjęciami oraz całą ofertą produktową
4. Musi być ostre, czytelne, kontrastowe, wpadające w oko, wykonane na najwyższym poziomie. Kadr musi być tak zbudowany, aby osoba która patrzy na zdjęcie od razu wiedziała o co chodzi.
Projektowanie katalogu produktów
Czy projektowanie katalogu jest trudne? Na co trzeba zwrócić uwagę aby zaprojektować katalog produktów?
Skąd wziąć zdjęcia katalogowe?
Projektowanie katalogów na pewno jest czasochłonne i żmudne. To precyzyjna praca wymagająca cierpliwości i bardzo dużej skrupulatności, zarówno u projektanta katalogu – grafika, jak i fotografa, osoby odpowiedzialnej za przygotowanie zdjęć do katalogu. Są katalogi, które zawierają setki stron i tysiące pozycji. To jest swoista baza danych, nad którymi musi zapanować projektant. Dane pobiera się np. z Excela, a zdjęcia z katalogu udostępnionego od fotografa. Te dane umieszcza się w projekcie katalogu. Podczas wpisywania danych możliwe są pomyłki, więc trzeba dokonywać weryfikacji. Weryfikację realizuje się nie raz kilkukrotnie, ponieważ po wykryciu błędów i poprawieniu ich trzeba ponownie sprawdzić czy “nic się nie popsuło”.
Obecnie są narzędzia, dzięki którym można samemu przygotować katalog, jednak jeśli priorytetem jest profesjonalizm i wygląd to lepiej to zlecenie wykonania katalogu powierzyć specjalistom. Poza tym, a może przede wszystkim, specjaliści widzą to, czego możesz nie zobaczyć Ty. Znają się na swojej pracy, bo opracowali wiele katalogów, i dzięki temu możesz uniknąć przykrych niespodzianek. Jak np. jeden ze skrajnych przypadków – źle dobrany profil kolorów pod drukarnię, co może skutkować wyblakłą czernią, wyblakłymi albo nie zgodnymi z rzeczywistością kolorami i co najgorsze, z widoczną dominantą kolorystyczną, takim zabarwieniem, jakby tonowaniem zdjęć. A katalog wydrukowany z błędami nie wykrytymi na etapie produkcji i akceptacji przed drukiem trzeba drukować jeszcze raz… po wdrożeniu poprawek oczywiście.
Przestroga przed korzystaniem z tzw. tanich drukarni, które drukują materiały “jak leci”. Tam nikt nie sprawdza projektu, nikt nie zawraca sobie tym głowy, nie robi żadnych wydruków próbnych. Bardzo łatwo o błędy kolorystyczne.
Rażące w katalogach są błędy merytoryczne, literówki bardzo kłują w oczy, bardziej niż w Internecie. Jako fotograf, mam pewną wiedzę o przygotowywaniu materiałów do druku, wiem jak wygląda współpraca z drukarniami. Wiem czego się spodziewać, i jak to wygląda od środka, dlatego dzielę się tym i szczerze zachęcam aby do realizacji katalogów korzystać z usług tylko profesjonalnych wykonawców.
Wykonanie katalogu w PDF. A jakim formacie zapisać katalog i udostępniać klientom?
Popularnym dziś formatem zapisu elektronicznych wersji katalogów jest cyfrowy format PDF. Jest to format uniwersalny, który można odczytać na komputerze, laptopie, tablecie i telefonach komórkowych. PDF jest znany na całym świecie od wielu lat. Program do jego otwierania jest zupełnie darmowy. Z kolei przygotowanie katalogu wymaga posiadania wersji płatnej – jeśli chce się używać programu marki Adobe. Są darmowe programy, które konwertują dane na format PDF, ale to są konwersje z pewnymi ograniczeniami. Jest to alternatywa do klasycznych, papierowych, drukowanych katalogów albo świetne uzupełnienie oferty. Katalog w wersji on-line umieszczony na stronie internetowej jest dostępny non-stop i mogą go przeglądać różne osoby które z jakiś powodów trafiły na Twoją stronę. Taki katalog ofertowy w PDF można z łatwością rozsyłać swoim klientom i dołączać go do ofert.
Pomoc przy projektowaniu katalogu. Kto zajmuje się projektowaniem katalogów. Gdzie szukać firmy, która wykona katalog.
Potrzebna jest pomoc przy zdjęciach katalogowych? Kto wykonuje zdjęcia katalogowe? Komu powierzyć wykonanie zdjęć katalogowych?
Jak i gdzie wykonać zdjęcia katalogowe? Interesuje Cię fachowiec do zdjęć do katalogu?
Wykonanie katalogu produktów należy powierzyć profesjonalnym grafikom, agencjom które tworzą materiały reklamowe i poligraficzne oraz fotografom, którzy przygotują zdjęcia. Ofert można szukać w Internecie i w branżowej prasie. Warto przyjrzeć się portfolio wykonawcy, którym się interesujesz. Bywa, że wykonawcy mają pięknie przygotowane strony internetowe, bajeczne opisy, a nie mają podparcia w portfolio. To jest bardzo ważne, ponieważ może być tak, że wykonawca nie będzie w stanie sprostać zadaniu jakie przed nim postawisz.
Kreator katalogu, szablon do katalogu produktów, kreatory on-line Jak szybko i tanio zrobić katalog.
Używanie kreatora lub szablonu wiąże ze sobą ten kłopot, że taki katalog nie będzie miał unikalnej szaty graficznej, nie będzie “szyty na miarę”, dopasowany do charakteru Twojej firmy. Mogą być w nim pewne ograniczenia. Szablony są z góry zaprojektowane. Specyfika Twoich usług lub produktów może wymagać wdrożenia pewnych rozwiązań, które będą dostępne tylko przy tworzeniu katalogu na indywidualne zamówienie. Liczyć się trzeba też z faktem, że taki katalog może być bardzo podobny do innego, zrobionego przez kogoś kto bazował na tym samym szablonie. To nie wygląda profesjonalnie.
Wyszukiwarka na stronie HerzigStudio:
- 35
- 0
- 0
- 7 581
- 3 781
- 0
- 0