EKSPERT RADZI
fotografia w e-commerce
Otwierasz własny biznes? Chcesz działać w e-commerce? Interesuje Cię marketing, pozyskiwanie klientów w sieci? Znajdziesz w tej sekcji wiele informacji. Zapraszamy!
E-commerce w 2023 roku
Sektor e-commerce w dalszym ciągu rozwija się i żadne zawirowania rynkowe nie są mu straszne. Świat uwielbia zakupy internetowe i chętnie sięga po towary na internetowych, wirtualnych półkach.
E-commerce to komfort, szybkość, możliwość wyboru w niespotykanej wcześniej skali. To także bezpieczne zakupy. Coraz więcej przedsiębiorców bardziej przykłada się do obsługi klientów.
Jeszcze dla wielu firm będzie miejsce w sektorze e-commerce i handel internetowy będzie kwitł i rozrastał się.
Ważne jest aby znać zasady tego rynku, dotrzeć do klienta i przekonać go do swoich produktów.
Jedną z kluczowych ról w tej branży jest profesjonalna fotografia produktowa. Twoje produkty muszą dobrze wyglądać. Bez dobrych, wpadających w oko zdjęć nie ruszysz. Klienci są wymagający, dokładnie oglądają produkt i kupują wzrokiem. Zwykła poprawność techniczna zdjęć już nie wystarczy. Często wiele sklepów oferuje w sprzedaży ten sam produkt. Czym więc chcesz konkurować? Ceną? Toczyć batalię na przetrwanie, kto sprzeda taniej? Niektórzy tak próbują, ale nie da się ciągle sprzedawać dużo i tanio, bo to też generuje koszty, które niekoniecznie się zwrócą przy niskich marżach.
Konkurencyjność to wyzwanie. Warto pochylić się nad tym tematem, bo można pospolite produkty sprzedawać z dużym zyskiem, tworząc interesujące zdjęcia i ciekawe sposoby wykorzystania produktów. To ludzi ciągnie jak magnes. Można odnieść wrażenie, że rynek stale poszukuje nowości. To prawda. A jak się spojrzy na rynek szerzej, z perspektywy kilkudziesięciu lat, to okaże się, że wszystko już… było. Wzornictwo jest powtarzalne… Tak więc przykładowo zwykły zegarek można sprzedać drożej pokazując go na ręku znanej osoby i w zaaranżowanej ciekawej scenerii. To nie jest niczym nowym w fotografii reklamowej i każdy przedsiębiorca który odnosi sukcesy o tym wie.
W HerzigStudio znamy rynek i jego zapotrzebowanie i pomożemy Ci w promocji produktu tworząc dobre zdjęcia, które będą zachęcały do nabycia Twoich towarów.
E-commerce w liczbach
Jeśli przeczytaliście poprzedni artykuł, to teraz czas na trochę bardzo istotnych danych statystycznych.
W roku 2022 prawie 80% internautów w Polsce deklarowało że robi zakupy w sklepach internetowych. Zdecydowana większość tych zakupów odbywa się w polskich sklepach. Widać było w ostatnich latach próby ekspansji obcego kapitału w nasz rynek e-commerce, ale jednak polskie sklepy dalej są nie ugięte i nie pozwalają sobie odebrać cennego kawałka tortu jakim jest rynek e-commerce.
Wartość tego rynku w 2022 roku wyniosła około 100 mld złotych, a w 2021 roku 105 mld. Szacuje się, że za około 4 lata rynek wzrośnie do 190 miliardów złotych.
Kuszące, prawda? Warto iść z trendem.
Świetny biznes
E-commerce to wrota do stworzenia świetnego biznesu. Na otwarcie nie potrzeba dużych funduszy. Sklep jest on-line – wystarczy komputer podpięty do sieci, drukarka i telefon. Oprogramowanie sprzedażowe udostępniają platformy oferujące możliwość prowadzenia u nich sklepu. Jest duży wybór.
Procedura zakładania własnej firmy jest obecnie bardzo prosta, szybka i łatwa – można to zrobić on-line jeśli masz np. profil zaufany.
W dużej mierze przypadków, nie potrzebujesz bardzo dużej przestrzeni magazynowej i być może na początek nie będziesz potrzebował pracowników.
Sklep internetowy nie generuje takich kosztów jak sklep stacjonarny. Są też takie rozwiązania, w których w ogóle nie masz swojego magazynu, a produkty są wysyłane w magazynu centralnego, z którego korzystają także inne sklepy. Sam proces zbierania zamówień i pakowania przesyłek włącznie z ich pakowaniem jest w pełni zautomatyzowany.
Brzmi kusząco, prawda? No właśnie. Jeszcze przez długie lata rynek e-commerce będzie miał wiele miejsca dla nowego biznesu . Świat już nie wróci do ‘klasycznych’ zakupów w takich ilościach jak kiedyś.
Warto zwrócić uwagę na plany rozwojowe dużych portali handlowych oraz dużych przewoźników kurierskich. Firmy te chwalą się że cały czas się rozwijają i zawierają wieloletnie umowy wzajemnej współpracy. To dobry znak dla biznesu w e-commerce.
Fotografia reklamowa
Branża foto nie stoi w miejscu. Staje się rozwija, obserwuje trendy i zmienny rynek. Fotografia się zmienia tak jak rynek, a ten jest coraz bardziej wymagający. Obecnie trzeba mieć zdjęcia produktów na stronie internetowej, stronie sklepu internetowego, w social-mediach i w katalogach. Te materiały reklamowe muszą być przygotowane profesjonalnie, bo skuteczny marketing, to marketing prowadzony przez doświadczonych ludzi.
Mówi się, że nie wystarczy mieć samego konta na znanych social-media. Te konta prowadzi się, animuje sprzedaż, monitoruje konwersje. Bywa, że tam pracuje sztab ludzi.
Profesjonalna fotografia to taka, która jest dopasowana do targetu firmy i klientów do których firma chce dotrzeć. My pomożemy Ci w tym dotarciu bazując na swoim już 15 letnim doświadczeniu, bo zaczynaliśmy w 2008 roku, kiedy branża e-commerce była całkiem niewielka.
Widzimy jak potężny i dynamiczny jest jej rozwój, a zawirowania światowe nie hamują go i dalej jest ogromne pole do działania.