Fotografia produktowa a rynek e-commerce

Ciekawostka: fotografia produktowa w e-commerce
 

Rynek E-commerce jest prężnie rozwijającym się sektorem handlu i sposobem na rewelacyjny biznes. To jest teraz modne, to jest na “fali” dlatego warto z tego trendu skorzystać. Trend ten będzie jeszcze przez wiele wiele lat. Dlatego fotografia produktowa w tej branży stanowi jeden z jej filarów. Rynek e-commerce, czyli oferowanie produktów i usług w internecie wymaga jakiegoś zobrazowania, potrzeba zdjęć tych produktów i usług. Bez względu na to, czy chcesz prowadzić sklep internetowy, jesteś producentem, hurtownikiem, czy firmą oferującą różne rozwiązania i usługi.

W roku 2020 w Polsce wartość rynku e-handlu to ok 70 miliardów złotych, a dla porównania w roku 2017 wartość ta wynosiła 40 miliardów złotych, a w 2019 roku 50 miliardów.

W 2020 roku obliczono, że łącznie z latami ubiegłymi ponad 70% internautów w Polsce zrobiło zakupy on-line, natomiast już liczba sklepów internetowych w samym 2020 roku wynosi około 40 tysięcy! Dla porównania, 3 lata wcześniej w 2017 roku liczba wynosiła “jedynie 20 tysięcy”. To ogromny skok. W roku 2023 szacuje się, że liczba sklepów on-line wynosi 60 tysięcy. Natomiast w 2014 roku wartość e-rynku wynosiła około 1,5 biliona euro! Liczba sklepów stale wzrasta. Można śmiało założyć, że trend ten utrzyma się jeszcze długo do czasu nasycenia rynku. Patrząc na te statystyki jasno widać jak prężnie rozwija się handel internetowy.

Wg stanu na 1 lipca 2020 roku, ok 73% internautów deklaruje się, że robi zakupy w sklepach internetowych. Dla porównania, w roku ubiegłym ilość ta wynosiła ok 62% . W roku 2020 nastąpił także wzrost sprzedaży produktów on-line z powodu pandemii. Można by wysnuć przypuszczenie, że trudna sytuacja epidemiczna przyśpieszyła nieco rozwój e-commerce. Powiedzmy sobie szczerze, świat zachwycił się kupowaniem przez internet. Wraz ze wzrostem sprzedaży on-line wzrasta infrastruktura niezbędna do obsługi tego biznesu, a fotografia produktowa stanowi jego fundament.

Obsługa sklepów internetowych, fotografia produktowa, usługi transportowe i inne. Ze swoich obserwacji mogę powiedzieć, że zakupy internetowe oprócz tego że są łatwe, szybkie i przyjemne, to powodują szybszy odpływ gotówki z portfela. Obecnie tworzone mechanizmy reklamowe na platformach sprzedażowych i w niektórych sklepach internetowych są tak stworzone, aby klient szybciej sięgał po gotówkę i wydawał jej większą ilość. To między innymi dlatego, że właściciele sklepów stawiają duży nacisk na profesjonalne zdjęcia produktów. Interesuję się branżą na długo zanim robiłem zdjęcia produktowe i packshotowe. 

Lubię zakupy internetowe, miałem kiedyś własny sklep internetowy z biżuterią sztuczną. Znam dobrze ten rynek. Wielu ludzi jest zakochanych w zakupach on-line. Mnóstwo ludzi po prostu lubi kupować. Jedni kupują, bo potrzebują jakiś produkt. Inni, bo chcą sobie zrobić przyjemność. Część klientów kupuje wyszukane rzeczy na prezent. Inni jeszcze kupują bo chcą mieć więcej rzeczy. Czy wiesz ile osób obejrzy Twoje zdjęcia produktów zanim podejmie decyzję o zakupie towaru? Takich grup można by policzyć na pewno więcej. To jest pewne zjawisko któremu trzeba się przyjrzeć i przeanalizować, a zrozumienie go, wpłynie na zwiększenie Twoich obrotów, jeśli Twoja branża jest jakoś związana z e-commerce, a przypuszcza, że tak skoro interesuje Cię fotografia produktowa.

Dostęp i popularność urządzeń mobilnych takich jak telefony, smartwatche, tablety i laptopy sprawia, że branża e-commerce zostanie z nami już na zawsze i nawet prowadząc biznes typowo stacjonarny, trzeba mieć jakąś wirtualną wizytówkę. Jeśli oferujesz produkty, usługi to musisz pomyśleć o sposobie ich pokazania. Może robiłeś tylko katalogi, a teraz w e-handlu możesz zrobić katalog pdf. W internecie trzeba podążać za modą i trendami. Taki jest ten rynek. Mając dobrej jakości zdjęcia katalogowe produktów zwiększasz swoje szanse na sukces. 

  • 176
  • 4
  • 8 270
  • 4 200
  • 54
  • 0
Portfel granatowy Nicole z suwakiem
Fotografia portfeli
Kanapka Tomcio Paluch Bekon
Dania gotowe Packshot
Pociąg specjalny PKP OL12 7 Warszawa-Sierpc 15-09-2013
Makieta kolejowa w skali H0
Sadyba - ulica Goraszewska
Sadyba - wiosenny spacer
Konsola Xbox One Fat
Xbox one
Pepsi skarpetki
Zdjęcia gadżetów reklamowych
Obraz olej na płótnie "Czaple"
Zdjęcia obrazów olejnych
Krem o aromacie pomarańczy w ocowej aranżacji
Artykuł
aparat nikon d800 + pierscien makro meike
Lustrzanka czy bezlusterkowiec?
Cytrusowe perfumy z owocami Le Scorpio Black
Różności o fotografii produktowej
Skórzane paski do zegarków z jednej linii
Paski do zegarka
Moneta obiegowa 1 złoty 2020 awers i rewers
Inwestycje giełdowe
Scroll to Top