Rynek E-commerce jest prężnie rozwijającym się sektorem handlu i sposobem na rewelacyjny biznes. Dlatego fotografia produktowa w tej branży stanowi jeden z jej filarów. W roku 2020 w Polsce wartość rynku e-handlu to ok 70 miliardów złotych, a dla porównania w roku 2017 wartość ta wynosiła 40 miliardów złotych, a w 2019 roku 50 miliardów.
W 2020 roku liczba sklepów internetowych wynosi około 40 tysięcy! Dla porównania, 3 lata wcześniej w 2017 roku liczba wynosiła “jedynie 20 tysięcy”. To ogromny skok. Natomiast w 2014 roku wartość e-rynku wynosiła około 1,5 biliona euro! Liczba sklepów stale wzrasta. Można śmiało założyć, że trend ten utrzyma się jeszcze długo do czasu nasycenia rynku. W 2022 roku jest zauważalne spowolnienie rozwoju rynku e-commerce z powodu ogólnych zawirowań światowych, jest to tak naprawdę bardzo dobry czas na rozpoznanie rynku i otwarcie swojego sklepu internetowego.
Wg stanu na 1 lipca 2020 roku, ok 73% internautów deklaruje się, że robi zakupy w sklepach internetowych. Dla porównania, w roku ubiegłym ilość ta wynosiła ok 62% . W roku 2020 nastąpił także wzrost sprzedaży produktów on-line z powodu pandemii. Można by wysnuć przypuszczenie, że trudna sytuacja epidemiczna przyśpieszyła nieco rozwój e-commerce. Powiedzmy sobie szczerze, świat zachwycił się kupowaniem przez internet. Wraz ze wzrostem sprzedaży on-line wzrasta infrastruktura niezbędna do obsługi tego biznesu, a fotografia produktowa stanowi jego fundament.
Obsługa sklepów internetowych, fotografia produktowa, usługi transportowe i inne. Ze swoich obserwacji mogę powiedzieć, że zakupy internetowe oprócz tego że są łatwe, szybkie i przyjemne, to powodują szybszy odpływ gotówki z portfela. Obecnie tworzone mechanizmy reklamowe na platformach sprzedażowych i w niektórych sklepach internetowych są tak stworzone, aby klient szybciej sięgał po gotówkę i wydawał jej większą ilość. To między innymi dlatego, że właściciele sklepów stawiają duży nacisk na profesjonalne zdjęcia produktów. Interesuję się branżą na długo zanim robiłem zdjęcia produktowe i packshotowe. Lubię zakupy internetowe, miałem kiedyś własny sklep internetowy z biżuterią sztuczną. Znam dobrze ten rynek. Wielu ludzi jest zakochanych w zakupach on-line. Mnóstwo ludzi po prostu lubi kupować. Jedni kupują, bo potrzebują jakiś produkt. Inni, bo chcą sobie zrobić przyjemność. Część klientów kupuje wyszukane rzeczy na prezent. Inni jeszcze kupują bo chcą mieć więcej rzeczy. Czy wiesz ile osób obejrzy Twoje zdjęcia produktów zanim podejmie decyzję o zakupie towaru? Takich grup można by policzyć na pewno więcej. To jest pewne zjawisko któremu trzeba się przyjrzeć i przeanalizować, a zrozumienie go, wpłynie na zwiększenie Twoich obrotów, jeśli Twoja branża jest jakoś związana z e-commerce, a przypuszcza, że tak skoro interesuje Cię fotografia produktowa.